dimanche 20 mai 2012

Where to buy fabrics in Paris

One of my favourite places is "Sacrés Coupons" in Montmartre. They have lots of different fabric pieces, from silk to leather. I love most of all  rummaging through the silk coupons, imaging all the  beautiful dresses that can be made.

L'un de mes endroits préférés pour acheter des tissus c'est "Sacrés Coupons" à Montmartre. Ils ont beaucoup de tissus différents, de la soie au cuir. J'aime surtout  fouiller dans les coupons de soie, en imaginant les belles robes que je peux faire.




Silk coupons / Coupons de soie

                                                     Leather coupons / Coupons de cuir

Not far away there is the Reine store, where you can find especially beautiful liberty fabrics. I go there also to buy sewing patterns.

Pas loin se trouve le magasin Reine ou on peut acheter surtout des beaux tissus liberty. J'y vais aussi pour m'acheter des patrons.




Last but not least, The Saint Pierre Market that is in front of the Reine store, and where we can find many different fabrics that are quite affordable. I go there mainly to buy lining, canvas, or cotton fabrics.

Et pour finir, Le Marché Saint Pierre qui se trouve en face de Reine, et où on peut trouver un grand nombre de tissus différents et pas chers. Moi j'y vais surtout pour acheter  de la doublure, de la thermomaille, de la toile ou des tissus en cotton.





Aucun commentaire:

Enregistrer un commentaire